برگه ی پیشنهادی ثبت مشاهدات(چک لیست)
ردیف |
مقیاس عملکرد |
خیلی خوب |
خوب |
قابل قبول |
نیازمند تلاش |
|
1 |
هنگام مشاهده ی فیلم، شنیدن داستان، صحبت دیگران، توجه می کند. |
|
|
|
|
|
2 |
سؤال هایی میپرسد که پاسخ آن در فعالیتهایی که انجام شده نمی باشد. |
|
|
|
|
|
3 |
به نظر دیگران با تامل می نگرد و با پرسش مناسب، دیگران را به توضیح نظرات خود تشویق میکند. |
|
|
|
|
|
4 |
آداب گفت و گو را در اجتماع پژوهشی کلاس رعایت میکند. |
|
|
|
|
|
5 |
برای توضیح ایده ها و تصمیم های خود از زبان صحیح و دقیق استفاده می کند. |
|
|
|
|
|
6 |
در مباحثات نظراتش غیرتکراری است و سیر تکاملی دارد. |
|
|
|
|
|
7 |
برای تبیین نظر خود استدلال میکند. توانایی دفاع منطقی از نظر خود را دارد. |
|
|
|
|
|
8 |
تفاوتها، شباهتها و روابط بین پدیده ها، وقایع، یا اجزای آنها را شناسایی و بیان می کند. |
|
|
|
|
|
9 |
با بررسی مسئله، راههای یافتن پاسخ سؤال را تشخیص میدهد. |
|
|
|
|
|
10 |
برای حل مساله به روشهای مختلف اطلاعات جمع آوری میکند. |
|
|
|
|
|
11 |
از عملکرد عجولانه و بدون فکر پرهیز میکند. |
|
|
|
|
|
12 |
تحمل شنیدن نظر دیگران را دارد و در صورت لزوم نظر خود را اصلاح میکند. |
|
|
|
|
|
13 |
در برخورد با پدیده ها و مسائل زود قضاوت نمیکند. |
|
|
|
|
|
14 |
به هنگام نقد، قضاوت و ارزشابی از معیار مناسب استفاده میکند. |
|
|
|
|
|
15 |
قادر به توضیح احساسات و تجربیات، و ارزیابی خود در مواجهه با یک موقعیت یادگیری است. |